Hieronder zie je het verschil aan percentage werkstoffen die je koopt bij de drogisterij of een schoonheidssalon
Percentage aan werkstoffen
Drogisterij <3%
Apotheek of luxe parfumerie <9%
Schoonheidssalon of huidpraktijk tussen 15% en 24%
Kortom, de crème die je hebt staan van de drogisterij of parfumerie smeert misschien wel lekker, maar doet niet wat het belooft. De crème bevat te weinig 'Bob de Bouwers', oftewel werkstoffen, om de huidcellen aan het werk te zetten tot huidverbetering. En wij willen juist de huidcellen actief hebben, zodat we huidveroudering kunnen voorkomen, acné kunnen laten verdwijnen of de doffe teint kunnen oplossen. Maar waarom kost een product dan soms nog wel €20 of meer bij deze winkels?
Werkstoffen variëren tussen goedkope en duurdere stoffen. Duurdere werkstoffen zijn vaak ook werkzamer en worden meestal alleen gebruikt in schoonheidssalon merken. Deze duurdere werkstoffen heten ook wel cosmeceuticals. Merken in de drogisterij, parfumerie en apotheek zijn vaak commercieel gericht en de marketing hiervan (reclames op tv, vormgeving van het product, soms het gebruiken van een bekend model op de verpakking) kost veel. Deze kosten worden doorgevoerd in de prijs van het product en dus betaal jij als consument meer voor de verpakking en de marketing, dan voor de inhoud van het product. De merken die je kunt vinden in onze webwinkel investeren in het product en houden de kosten rondom marketing laag, met als resultaat: huidverbeterende verzorging voor een prijs die het waard is.
Investeren in een kwalitatief goed merk, is investeren in je huid.